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E-Caprile

Vikt 24,1 kg
Storlekar  46, 52, 56 cm
Ram Aluminium 6061
Färg(er) Velvet Dark Grey

Pricing

recomm. retail price
3 999.00 €

Feels like it rides by itself.

You need see this for yourself: the powerful Bosch e-motor and the automatically shifting 11-speed gear hub provide a previously unknown ease of operation and comfort. The stiff aluminium frame and high-quality full road kit (lights, fenders, rack) can handle the most demanding every-day use and the 500Wh battery pack makes sure that joy will be yours even over long distances.

  • Comfortable pedelec with automatic/electronic 11-speed gear hub
  • Bosch Performance Line Cruise system with 250 W and 50 Nm – plus persistent 500 Wh rechargeable battery
  • Air suspension fork w/ thru-axle
  • Bright Busch + Müller LED light (70 Lux!) with daylight function
  • New, strong Shimano BR-M6000 disc brakes

Technology

Shimano Alfine Di2

Müheloses und präzises Schalten auf Tastendruck.

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Bosch/Shimano eShift

Per eShift-Schnittstelle funktionieren Bosch-Antrieb und Shimano Di2-Schaltung wie von Geisterhand gesteuert.

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500Wh Akku

STEVENS setzt bei seinen Top-Pedelecs Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite ein.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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IQ-X Scheinwerfer

Innovative Lichttechnologie für maximale Sicht unter jeglichen Bedingungen.

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Integrated Pannier Rack Strut

Invisibly provides more stability and lateral stiffness.

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Reifenfreiheit bis 47 mm

Mehr Fahrkomfort und Pannenschutz mit bis zu 47 mm breiten Reifen.

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Tapered Seat Tube

Increases riding comfort and provides stiffness and drive-train efficiency.

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Lenker-Scheinwerfer

Lenker-Scheinwerfer (Pedelec)

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße.

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Hydroforming

Optimum load-specific shape by oil or water pressure.

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Tapered Steerer / Tapered Headtube

Tapered headtube for optimum force transfer and steering precision.

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Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

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Adjustable Dropouts

Convenient and exact chain or drive belt tensioning.

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Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

Braking power can be perfectly modulated anytime.

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Shimano Alfine Di2

Shimano Alfine Di2 Nabenschaltung

Zu erkennen ist sie auf den ersten Blick nur am optisch integrierten Schaltkasten an der Hinterradnabe. Er versteckt den kleinen aber sehr zuverlässigen Stellmotor, mit dem die Shimano Alfine 11 Di2 die Gänge so geschmeidig wie genau schaltet, wenn Sie sie von den Lenker-Tasten aus bedienen.

Bosch/Shimano eShift

Hier haben sich zwei Weltfirmen zusammen getan, um Pedelec-Fahrerinnen und -Fahrern zu noch mehr Fahrvergnügen zu verhelfen: Per eShift-Schnittstelle funktionieren Bosch-Antrieb und Shimano Di2-Schaltung wie von Geisterhand gesteuert. Statt auf Schaltbefehle zu warten, legen sie die jeweils optimale Gangübersetzung geschmeidig und blitzschnell ein – stets so, dass die vorab gewünschte Trittfrequenz möglichst eingehalten wird. Und bei einem Ampelstopp wird automatisch ein vordefinierter Anfahrgang eingelegt.

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

IQ-X Scheinwerfer

Die Scheinwerfer-Modellreihe IQ-X von Busch + Müller macht es mit ihrer neu entwickelten Lichttechnologie erstmals möglich, mit einem Dynamoscheinwerfer die 100-Lux-Marke zu knacken – und das mit einer sehr breiten, weiten und homogenen Großflächen-Ausleuchtung der Straße. Die kleinere, elegantere XS-Version bringt es immer noch auf stolze 70 Lux. Für rekordverdächtig hell gleißendes Licht (150 Lux!) sorgt hingegen der IQ-X E-Scheinwerfer, den wir am Lenker unseres schnellen S-Pedelecs Triton 45 anbringen.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Reifenfreiheit bis 47mm

Wer häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 47 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Scheinwerfer-Befestigung am Lenker

Systemlaufräder

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße als bei der herkömmlichen Gabelmontage, da der Reifen keinen Schatten wirft. Und das ist gut so, denn schließlich sind Sie mit unseren Top-Pedelecs ja auch schneller unterwegs als bisher gewohnt.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Adjustable Dropouts

High quality STEVENS frames equipped with a gear hub or Pinion 18-gear box come with adjustable dropouts. These make correct tensioning of the chain or drive belt very easy. Adjustment via headless set screw and Allen key allows very precise alignement. Two fastening bolts on each side provide tight grip. On bikes with derailleur shifting the chain is tensioned by the derailleur.

Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Utrustning

  • einfach
  • erweitert

Ramset

Ram
Aluminium 6061
  • Axle: 135 mm threaded
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
  • Chain tensioner
Framgaffel
SR Suntour Mobie25-Air LOR
  • Travel: 63 mm
  • Air suspension
  • Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x100
  • Brake: postmount disc 6"
  • Fender mounts
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS44/28.6
  • Lower bearing cup: IS55/40
Bromsar
Shimano BR-M6000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT54
  • Rotor size: 180/160 mm
  • Center-Lock

Drivlina

Engine
Bosch Performance Line Cruise
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 50 Nm
Accumulator
Bosch PowerPack 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Breakaway at
25 km/h (15.5 mph)
Mileage
See BOSCH Range Assistant
No of notches
4 drive modes with support levels 50-260 % plus walk assistance
Vevparti
Oxygen E-Scorpo
  • 18 T
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Chainguard
Kedja
KMC Z610HX EPT
Bakväxel
Shimano Alfine-11 Di2
  • SG-S7051-11
  • 11-speed gear hub with freewheel
  • Automatic shifting with integration into the Bosch-System
  • Gear range: 409%
Kassett
Shimano
  • 23 T
Pedaler
ATB Alu Pro Reflex
Gear ratio
Zoom 2.49 - 9.45 m, 1*2

Hjul

Nav
Shimano Deore XT | Alfine Di2
  • HB-M8010 | SG-S7051-11
Fälgar
Oxygen SL-D A21
Däck
Schwalbe Marathon Performance
  • Tire size: 40-622
  • Endurance compound
  • GreenGuard
  • Reflective stripes

Cockpit

Styre
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 630 mm
  • Backsweep: 15°
  • Rise: 20 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Styrstam
Oxygen Versa, adjustable
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle adjustable (0-60°)
Sadel
Selle Royal Freccia Lady
Sadelstolpe
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 320 mm
  • Diameter: 31.6 mm
  • Insertion depth min. 100 mm
Bromshandtag
Shimano BL-T6000
  • 3 finger
Display
Bosch Intuvia
Belysning
B+M IQ-XS T 70 Lux | Shine Evo
  • Illuminance (front): 70 lux
  • Close range light
  • Daylight function (front)
  • Stationary taillight

Data

Vikt
24,1 kg
Storlekar
46, 52, 56 cm
Färg(er)
Velvet Dark Grey
Laden weight
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporter

Logo RADtouren: Das beste Touren-Pedelec für Stadt und Land

RADtouren: Das beste Touren-Pedelec für Stadt und Land

04/2015

The best touring pedelec for all who ride in the city often. But it's also a great all-round package.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Ramhöjd (cm) 46 52 56 Mätinställning
Seattube length A1 636 645 674 nominal
Seattube length A2 460 520 560 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 163 163 163 bottom bracket to top of top tube
Top tube horizontal C 565 578 587 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 67.5 67.5 67.5  
Seattube angle (°) E 73 73 73  
Wheelbase F 1145 1159 1171  
Chainstay length G 500 500 500  
Headtube length H 150 160 190  
Bottom bracket drop I 65 65 65 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 283 283 283 distance to ground*
Fork rake L 42 42 42  
Wheel radius N 348 348 348 incl. tires
Standover height O 440 440 440 top of top tube to ground**
Fork build height P 455 455 455 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 653 667 679  
Reach R 379 389 390 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 608 617 645 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.6 1.59 1.65 ratio stack to reach
Seatpost diameter   31.6 31.6 31.6  
Stem length   105 105 125 center-center
Stem angle (°)   verstellbar  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   630 630 630  
Cranklength   170 170 175  
    46 52 56  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP