Navigation

Mobster

Gewicht 14,8 kg
Maten  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061
Kleur(en) Camouflage

Prijzen

Adviesprijs
999,00 €

The Monster-Roller.

You have to test it to believe it: With its unbelievable 4.0 inch rollers the Mobster smoothes anything that gets in the way of riding fun: roots, stones, snow, curbs, stairs …

  • Fatbike mit gewichtsoptimiertem Aluminiumrahmen
  • 4,0" = 10 cm fette Schwalbe Jumbo Jim-Reifen
  • Zuverlässige Shimano Deore XT/Deore 2x10fach-Schaltung
  • Race Face-Kurbelgarnitur (36/22 Z) speziell für 100 mm Tretlagerbreite
  • Solide hydraulische Scheibenbremsen (180/160 mm) von Shimano

Technologie

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061
  • Achse: QR10x197
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Tretlager: BSA 100 mm
  • Umwerfer-Aufnahme: Schelle
  • Zugverlegung: extern
  • Gepäckträger-Ösen
Voorvork
STEVENS SPF Unicrown
  • Aluminium-Gabelschaft
  • Konischer Gabelschaft 1 1/8" - 1 1/2"
Balhoofd
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS55/40
Remmen
Shimano BR-M395
  • Hydraulische Scheibenbremse
  • Scheibe: SM-RT56
  • Scheibendurchmesser: 180/160 mm
  • IS / 6-Loch

Aandrijflijn

Crankstel
Race Face OCK 12 RXC
  • 36-22 Z.
  • Tretlager: BSA 100 mm
Voorderailleur
Shimano Deore
  • FD-M618-D6
Ketting
KMC X10
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow
  • RD-M781-SGS
  • 10fach
  • Gesamtkapazität: 43 Zähne
Cassette
Shimano CS-HG50
  • 10fach
  • Abstufung: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 Zähne
Verzet
Zoom 1.40 - 7.49 m, 2*10

Wielen

Naven
Oxygen Disc
Velgen
Aluminium SB-80 Disc
Banden
Schwalbe Jumbo Jim Evolution
  • Reifengröße: 100-559
  • Faltbar
  • PaceStar Compound
  • LiteSkin

Cockpit

Stuur
Oxygen Driver
  • Breite: 700 mm
  • Kröpfung: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stuurpen
Oxygen Driver
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 6°
Zadel
Oxygen Havoc
Zadelpen
Oxygen Driver
  • Länge: 350 mm
  • Durchmesser: 31,6 mm
  • Einstecktiefe min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano Deore
  • SL-M610
Remhendel
Shimano BL-M396
  • 2-Finger

Gegevens

Gewicht
14,8 kg
Maten
16", 18", 20", 22"
Kleur(en)
Camouflage
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 22 Meetmethode
Zitbuislengte A1 614 629 644 659 Nominaal
Zitbuislengte A2 394 445 483 540 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 354 405 443 500 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 559 580 599 615  
Bovenbuis horizontaal C 576 603 625 640 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 70 70 70 70  
Zitbuishoek (°) E 73 73 73 73  
Wielbasis F 1097 1125 1148 1164  
Lengte van de liggende achtervork G 465 465 465 465  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 125 140 155  
Trapasverlaging I 60 60 60 60 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 313 313 313 313 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45  
Sloping M 242 209 187 148 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 373 373 373 373 Incl. banden
Standoverhoogte O 729 766 795 836 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 468 468 468 468 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 639 667 690 705  
Reach R 396 419 437 447 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 588 602 615 630 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.48 1.44 1.41 1.41 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   31.6 31.6 31.6 31.6  
Stuurpenlengte   70 70 80 80 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   6 6 6 6  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   7.3 + 5 + 5 + 5  
Stuurbreedte   700 700 700 700  
Cranklengte   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP