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Courier Luxe

Gewicht 13,6 kg
Maten  48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Frame Aluminium 6061 TB
Kleur(en) Velvet Dark Grey

Prijzen

Adviesprijs
1 499,00 €

Mag het een beetje meer zijn?

De nieuwe STEVENS Courier Luxe doet u een aantrekkelijk aanbod: u kiest niet voor felle blingbling, maar voor een minimalistische, elegante verschijning in fluweelachtig antraciet, namelijk onze lichtste stadsfiets met versnellingsnaaf en een stille, onderhoudsvrije riemaandrijving. De fiets heeft nauwkeurig te doseren Shimano-schijfremmen, een hoogwaardige afmontage die geschikt is voor dagelijks gebruik, snelle opvouwbare banden en een comfortabele Oxygen-cockpit. Verder heeft de fiets... Oh, u bent natuurlijk allang overtuigd.

  • Wartungsarmes Citybike mit Top-Ausstattung
  • Hochwertige Shimano Nexus 8-Nabenschaltung
  • Innovativer Gates Carbon-Riemenantrieb plus Kurbel mit integriertem Hosenschutz
  • Lenkstabile STEVENS-Aluminiumgabel
  • Racktime-Gepäckträger mit integrierten Streben und Rücklicht

Technologie

Belt Drive

A belt drive, as the name suggests, uses a drive belt instead of a chain to transfer power from the cranks to the rear wheel. Since the belt cannot be split like a chain the special STEVENS frame utilizes a splittable seat stay, but the advantages are convincing: lower weight, silent operation, almost endless longevity without any maintenance.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

STEVENS Steckachs-Sicherung von Pitlock erhältlich

Steckachs-Systeme bringen mehr Seitensteifigkeit und eliminieren auch noch das letzte Risiko, dass das Laufrad zwischen Gabel und Laufrad verrutschen kann. So passen auch Bremsscheibe und -sattel immer perfekt schleiffrei zueinander. Für die Steckachs-Systeme bei STEVENS Rädern mit K1-Starrgabeln gibt es extra von Pitlock optional eine Steckachssicherung inklusive 15 mm Steckachse aus Aluminium, Einsteckbuchse, PIT-Schlüssel und Codekarte. Alle weiteren Details auf www.pitlock.de – Artikel „Set 19 Steckachse 15 zu Stevens“.

Hydraulic Disc Brakes – Trekking

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

SPF Superlite Rigid Fork

SPF stands for "Super Plastic Forming" which allows the manufacturing of large and complex parts like bike forks in one single piece. This way there's only a few welds between the fork shaft and legs. This makes the fork very light and laterally stiff. Yet it's equipped with everything that makes a versatile rigid fork: Lowrider rack eyelets, QR-15 axle mount and tapered shaft for high lateral stiffness.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Adjustable Dropouts

High quality STEVENS frames equipped with a gear hub or Pinion 18-gear box come with adjustable dropouts. These make correct tensioning of the chain or drive belt very easy. Adjustment via headless set screw and Allen key allows very precise alignement. Two fastening bolts on each side provide tight grip. On bikes with derailleur shifting the chain is tensioned by the derailleur.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 TB
  • Achse: 135 mm m. Gewinde
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Tretlager: BSA 68 mm
  • Zugverlegung: intern
  • Schutzblech- u. Gepäckträger-Ösen
  • Kettenspanner
  • Verschraubte Sitzstrebe (rechts)
Voorvork
STEVENS K1 Superlite
  • Konischer Gabelschaft 1 1/8" - 1 1/2"
  • Achse: QR15x100
  • Bremse: Postmount-Disc 180
  • Schutzblech- u. Gepäckträger-Ösen
Balhoofd
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS55/40
Remmen
Shimano BR-M365
  • Hydraulische Scheibenbremse
  • Scheibe: SM-RT54
  • Scheibendurchmesser: 180/160 mm
  • Center-Lock

Aandrijflijn

Crankstel
Gates S250 CDN
  • 50 Z.
  • Tretlager: BSA 68 mm / 4-Kant (117,5 mm Wellenlänge)
  • Hosenschutz
Riem
Gates CDN Center Track Carbon Drive Belt
  • Länge: 122 Z.
Achterderailleur
Shimano Nexus
  • SG-C6001-8D
  • 8-Gang Nabenschaltung mit Freilauf
  • Übersetzungsspanne: 307%
Cassette
Gates CDN Center Track-Ritzel
  • 24 Zähne
Pedalen
ATB Alu Pro Reflex
Verzet
Zoom 2.44 - 7.47 m, 1*8

Wielen

Naven
Shutter Precision PL-8X | Shimano Nexus
  • Nabendynamo | SG-C6001-8D
Velgen
Oxygen PRO-D A19
Banden
Schwalbe Marathon Racer
  • Reifengröße: 40-622
  • Faltbar
  • Speedgrip Compound
  • RaceGuard
  • Reflexstreifen

Cockpit

Stuur
Oxygen Scorpo
  • Breite: 640 mm
  • Kröpfung: 9°
  • Rise: 15 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stuurpen
Oxygen Scorpo
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 17°
Zadel
Selle Royal Viper
Zadelpen
Oxygen Scorpo
  • Länge: 320 mm
  • Durchmesser: 27,2 mm
  • Einstecktiefe min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano Alfine 8
  • SL-S503
Remhendel
Shimano BL-M365
  • 3-Finger
Verlichting
B+M Eyc T Senso+ 50 Lux | Shine Evo
  • Beleuchtungsstärke (vorne): 50 Lux
  • Nahfeldausleuchtung
  • Tagfahrlicht
  • Standrücklicht
  • Einschalt-Automatik
Accessoires
Racktime Shine Evo Gepäckträger | SKS Schutzbleche | Pletscher Ständer

Gegevens

Gewicht
13,6 kg
Maten
48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Kleur(en)
Velvet Dark Grey
Toegest. totaalgewicht
130 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Testrapporten

Logo Wie auf Wolken

Wie auf Wolken

03/2016

De Courier Luxe is een fiets waarop u in de stad als op wolken fietst: een klassieke stadsfiets die fietsen verslavend maakt.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (cm) 48 52 55 58 61 64 Meetmethode
Zitbuislengte A1 584 619 639 663 685 695 Nominaal
Zitbuislengte A2 480 520 550 580 610 640 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 415 456 486 517 547 577 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 537 549 565 580 593 610  
Bovenbuis horizontaal C 560 575 590 604 617 630 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 69.5 70 70 71 71.5 71.5  
Zitbuishoek (°) E 73.5 72.5 72.5 72.5 72.5 72.5  
Wielbasis F 1080 1081 1088 1102 1110 1118  
Lengte van de liggende achtervork G 457 457 457 457 457 457  
Lengte van de balhoofdbuis H 130 160 180 200 220 230  
Trapasverlaging I 70 70 70 70 70 70 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 276 276 276 276 276 276 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45 45 45  
Sloping M 162 156 146 139 131 109 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 346 346 346 346 346 346 Incl. banden
Standoverhoogte O 723 758 781 808 834 857 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 410 410 410 410 410 410 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 627 628 644 649 657 671  
Reach R 392 387 396 404 410 421 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 560 590 609 632 653 663 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.43 1.52 1.54 1.56 1.59 1.57 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Stuurpenlengte   90 100 100 110 120 120 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   17 17 17 17 17 17  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5  
Stuurbreedte   640 640 640 640 640 640  
Cranklengte   170 170 175 175 175 175  
    48 52 55 58 61 64  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP