Navigation

Primera Luxe

Gewicht 15,5 kg
Maten  48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Frame Aluminium 6061 TB
Kleur(en) Velvet Black

Prijzen

Adviesprijs
1 099,00 €

De tijdloze klassieker.

Hydraulische Magura-velgremmen brengen de Primera Luxe tot stilstand. Al meer dan twee decennia weten deze onderhoudsarme onderdelen te overtuigen. Bijzonder functioneel zonder al te veel poespas – dat past perfect bij de Primera-serie. De Luxe is verkrijgbaar tot maat 64 en in drie frameversies.

  • Souveräner Begleiter für Alltag und Radtouren
  • Neue, hochwertige Shimano Deore 3x10fach-Schaltung
  • Wartungsarme Magura Hydraulik-Felgenbremsen
  • Triple butted Aluminiumrahmen mit konischem Sitzrohr für Extra-Komfort
  • Drei Rahmenformen in insgesamt 13 Rahmengrößen

Technologie

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Reifenfreiheit bis 47mm

Wer häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 47 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 TB
  • Achse: QR10x135
  • Bremse: Cantilever
  • Tretlager: BSA 68 mm
  • Zugverlegung: intern (Schaltung)/extern (Bremse)
  • Schutzblech- u. Gepäckträger-Ösen
Voorvork
SR Suntour NCX-D LO
  • Federweg: 63 mm
  • Stahlfeder
  • Lockout
  • Gabelschaft 1 1/8"
  • Achse: QR9x100
  • Bremse: Cantilever + Postmount-Disc
  • Schutzblech-Ösen
Balhoofd
STEVENS AH 1 1/8"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS44/30
Remmen
Magura HS11
  • Hydraulische Felgenbremse

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano FC-T521
  • 48-36-26 Z.
  • Tretlager: BSA 68 mm / Octalink (Wellenlänge: 121 mm)
  • Kettenschutz
Voorderailleur
Shimano Deore Trekking
  • FD-T6000-L3
Ketting
Shimano CN-HG54
Achterderailleur
Shimano Deore Trekking Shadow
  • RD-T6000-SGS
  • 10fach
  • Direct Mount
  • Gesamtkapazität: 47 Zähne
Cassette
Shimano CS-HG500
  • 10fach
  • Abstufung: 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 Zähne
Pedalen
ATB Alu Pro Reflex
Verzet
Zoom 1.70 - 9.69 m, 3*10

Wielen

Naven
Shimano DH-C3000-3N-QR | Deore
  • Nabendynamo | FH-T610
Velgen
Oxygen ELITE A19
Banden
Continental Contact light
  • Reifengröße: 42-622
  • Double SafetySystem Breaker
  • Reflexstreifen

Cockpit

Stuur
Oxygen Driver
  • Breite: 660 mm
  • Kröpfung: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stuurpen
Oxygen Driver
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 17°
Zadel
Selle Royal Freccia Gent
Zadelpen
Oxygen Driver
  • Länge: 350 mm
  • Durchmesser: 27,2 mm
  • Einstecktiefe min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano Deore
  • SL-M6000
Remhendel
Magura HS11
  • Hydraulische Felgenbremse
  • 3-Finger
Verlichting
B+M IQ Avy T Senso+ 40 Lux | Toplight 2C+
  • Beleuchtungsstärke (vorne): 40 Lux
  • Nahfeldausleuchtung
  • Tagfahrlicht
  • Standrücklicht
  • Einschalt-Automatik
Accessoires
Racktime Gepäckträger | SKS Schutzbleche | Pletscher Ständer

Gegevens

Gewicht
15,5 kg
Maten
48, 52, 55, 58, 61, 64 cm
Kleur(en)
Velvet Black
Toegest. totaalgewicht
130 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (cm) 48 52 55 58 61 64 Meetmethode
Zitbuislengte A1 604 635 654 679 701 721 Nominaal
Zitbuislengte A2 480 520 550 580 610 640 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 422 461 491 520 550 580 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 540 550 565 580 592 606  
Bovenbuis horizontaal C 560 574 589 605 616 630 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 69.5 70 70 71 71.5 71.5  
Zitbuishoek (°) E 73.5 72.5 72.5 72.5 72.5 72.5  
Wielbasis F 1079 1077 1094 1099 1106 1119  
Lengte van de liggende achtervork G 458 458 458 458 458 458  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 135 155 175 195 215  
Trapasverlaging I 65 65 65 65 65 65 Afstand tot naafhoogte*
Trapashoogte K 283 283 283 283 283 283 Afstand tot grond*
Vorksprong L 42 42 42 42 42 42  
Sloping M 171 161 152 146 139 130 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 348 348 348 348 348 348 Incl. banden
Standoverhoogte O 739 770 795 823 850 874 Bovenkant bovenbuis tot grond**
Inbouwhoogte van de voorvork P 455 455 455 455 455 455 Incl. de onderste balhoofdcup*
Afstand voorwiel tot trapas Q 626 627 642 648 655 668  
Reach R 388 384 392 401 406 413 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 580 605 624 647 668 687 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.49 1.58 1.59 1.61 1.65 1.66 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Stuurpenlengte   90 100 100 110 120 130 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   17 17 17 17 17 17  
Stuurklem   25.4 25.4 25.4 25.4 25.4 25.4  
Gemonteerde spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5  
Stuurbreedte   660 660 660 660 660 660  
Cranklengte   170 170 175 175 175 175  
    48 52 55 58 61 64  

* Incl. berijder en met iets ingeveerde verende voorvork (standaard fietshouding)

** 1/3 van de zitbuis verwijderd, voorvork en achterdemper niet ingeveerd

// NEVER STOP