Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2018). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Whaka Carbon

Gewicht 13,5 kg
Maten  16", 18", 20"
Frame Carbon SL HMF
Kleur(en) Turquoise

Prijzen

Adviesprijs
3 299,00 €

All-mountain-fully van carbon voor gegarandeerd fietsplezier.

Een carbonhoofdframe, een aluminium achterbouw met 4 scharnierpunten, een Fox Float-chassis, een Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed-aandrijflijn, een robuuste cockpit, een neerlaatbare zadelpen en stabiele DT Swiss-wielen met Schwalbe Fat Albert-banden van 27,5" voor extra grip. Kortom: alles wat u nodig hebt om u op de trails aan beide zijden van de berg te vermaken – en dat zonder eerst een bank te moeten overvallen.

  • Carbon bike w/ four-pivot suspension, aluminum rear triangle and capable all-mountain geometry
  • High-quality Fox Float Performance chassis (150/140 mm)
  • DT Swiss wheels with superior Schwalbe Fat Albert tires
  • Precise Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed gears
  • Spank cockpit plus Kind Shock CRUXI seat post (125 mm)

Technologie

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Shimano Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Carbon main frame + aluminum rear stays
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit 89.5
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Voorvork
Fox 34 Float Performance
  • Travel: 150 mm
  • Air suspension
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Schokdemper
Fox Float DPS Performance
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Length: 200 mm
  • Shock travel: 57 mm
  • Mounting width: 22.2x8 mm/31.75x8 mm
Remmen
Shimano BR-M615
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT66
  • Rotor size: 203/180 mm
  • IS / 6-Bolt

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano FC-MT700-B
  • 36-26 T
  • BB type: Pressfit 89.5 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Voorderailleur
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Ketting
Shimano CN-HG601
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Verzet
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Wielen

Systeemwielen
DT Swiss Mountain Classic
Banden
Schwalbe Fat Albert Evolution F | R
  • Tire size: 60-584
  • Foldable
  • Front: TrailStar compound
  • Rear: PaceStar compound
  • SnakeSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Stuur
Spank Oozy Trail
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stuurpen
Spank Oozy Trail
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 0°
Zadel
Oxygen Roccia
Zadelpen
Kind Shock CRUXi
  • Travel: 125 mm
  • Remote Lockout
  • Length: 467 mm
  • Diameter: 30.9 mm
Versnellingshendel
Shimano SLX
  • SL-M7000
Remhendel
Shimano BL-M615
  • 2 finger

Gegevens

Gewicht
13,5 kg
Maten
16", 18", 20"
Kleur(en)
Turquoise
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 Meetmethode
Zitbuislengte A1 612 622 633 Nominaal
Zitbuislengte A2 420 450 480 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 341 341 341 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 527 551 574  
Bovenbuis horizontaal C 575 603 629 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 66.5 66.5 66.5  
Zitbuishoek (°) E 75 75 75 Effectief, tot bovenkant bovenbuis
Wielbasis F 1145 1171 1196  
Lengte van de liggende achtervork G 430 430 430  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 120 130  
Trapasverlaging I 8 8 8 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 344 344 344 Afstand tot grond
Vorksprong L 42 42 42  
Sloping M 250 261 269 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 352 352 352 Incl. banden
Standoverhoogte O 726 731 733 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 542 542 542 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 592 600 609 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   30.9 30.9 30.9  
Stuurpenlengte   50 50 65 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   0 0 0  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Stuurbreedte   760 760 760  
Cranklengte   170 175 175  
    16 18 20  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP