Navigation

E-14

Weight 27.0 kg
Frame Aluminium 6061
Sizes  52, 55, 58, 61 cm
Color(s) Velvet Grey

Pricing

Price
On Request

As good as it can get.

For our new top model STEVENS' engineers combined all their know-how with the finest components to create this premium pedelec. 75Nm (55lbs-ft) are matched to a Rohloff Speedhub, the only gear box able to withstand these forces even after long-time use. Its electronic operation is fully integrated into the motor management system to enable the fastest shifting possible. A well-rounded geometry, sensitive suspension fork and suspension seatpost are good for unadulterated ride comfort. And on request the Bosch Nyon display's sat-nav provides the nicest route.

  • High-end pedelec with electronic 14-speed gear hub, automatic downshift and Gates Carbon Drive
  • Powerful Bosch Performance Line CX system (250 W / 75 Nm) plus integrated 500 Wh rechargeable battery
  • Magura 4-piston disc brakes w/ brake light function
  • Wide tires + suspension seatpost = extra comfort!
  • Highly functional commuter specs to incluce LED front beam (120 Lux!)

Technology

Rohloff E-14

Elektronische, effiziente und intelligente Schaltung.

Weiterlesen …

Nyon-Display

Bosch Nyon Display

World's first all-in-one on-board computer for bikes.

continue reading …

PowerTube 500

Bosch PowerTube Akku

Der PowerTube-Akku ist gut geschützt im voluminösen Rahmenunterrohr verborgen.

Weiterlesen …

Belt Drive

Silent-running, huge life-span, maintenance-free and low weight.

continue reading …

Bremslicht

Wer bremst, wird gesehen.

Weiterlesen …

Dropouts with integrated pannier rack eyelets

Ensures stable and secure attachment.

continue reading …

QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

Weiterlesen …

Gefederte Sattelstütze

Entlastung für die Wirbelsäule.

Weiterlesen …

IQ-X Scheinwerfer

Innovative Lichttechnologie für maximale Sicht unter jeglichen Bedingungen.

Weiterlesen …

Integrated Pannier Rack Strut

Invisibly provides more stability and lateral stiffness.

continue reading …

Reifenfreiheit bis 53 mm

Reifenfreiheit bis 53 mm

Mehr Fahrkomfort und Pannenschutz für E-Bikes mit bis zu 53 mm breiten Reifen.

Weiterlesen …

Tapered Seat Tube

Increases riding comfort and provides stiffness and drive-train efficiency.

continue reading …

Hydroforming

Optimum load-specific shape by oil or water pressure.

continue reading …

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Tapered headtube for optimum force transfer and steering precision.

continue reading …

Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

continue reading …

Verstellbare Ausfallenden

Bequemes und exaktes Einstellen der Kettenspannung.

Weiterlesen …

Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

Braking power can be perfectly modulated anytime.

continue reading …

Rohloff E-14

Die elektronische Rohloff E-14 setzt Maßstäbe für das Schalten von E-Bikes. In Kombination mit der eShift-Funktion des Bosch-Antriebs ergibt sich eine einzigartig schnelle, fehlerfrei zu bedienende Schalt-Performance: Ein Tastendruck, schon nimmt der Antrieb Last aus dem System und die Speedhub-Nabe schaltet. Wird die Taste gehalten, können in schneller 3er-Sequenz alle 14 Gänge durchgeschaltet werden. Und beim Ampelstopp wird automatisch in einen vorher gewählten Anfahrgang zurückgeschaltet.

Bosch Nyon Display

For the most preciuos STEVENS pedelecs BOSCH goes the full nine yards and presents the Nyon Display - the world's first all-in-one on-board computer for bikes: e-drive activation and monitoring, GPS, fitness coach … combined with a specially designed smartphone app plus online portal a lot more is possible. If it's planning your route on your PC at home or managing your fitness data, the do-it-all Nyon is designed to statisfy any demand in information a cyclist can ever have.

Bosch PowerTube Akku

PowerTube 500

Das Zauberwort heißt Integration: Bei den STEVENS Pedelecs mit dem Namenszusatz „PT5“ ist der PowerTube-Akku gut geschützt im voluminösen Rahmenunterrohr verborgen – und bietet die volle 500-Wattstunden-Kapazität für lange und noch längere Touren. Dank einer verdeckten Ladebuchse lässt er sich sogar am Bike aufladen. Und das kräftig dimensionierte Rahmenrohr steigert nebenbei auch noch Steifigkeit, Fahrsicherheit und Lenkpräzision.

Belt Drive

A belt drive, as the name suggests, uses a drive belt instead of a chain to transfer power from the cranks to the rear wheel. Since the belt cannot be split like a chain the special STEVENS frame utilizes a splittable seat stay, but the advantages are convincing: lower weight, silent operation, almost endless longevity without any maintenance.

Bremslicht

Bei den schnellen S-Pedelecs ist es Pflicht, hier ist es die Kür: Beim Betätigen eines Bremshebels leuchtet hinten das Bremslicht auf und warnt den nachfolgenden Verkehr. Sicher ist sicher.

Integrated Pannier Rack Mount dropout

In collaboration with pannier rack specialists Tubus and Racktime STEVENS' engineers have developed a dropout that also serves as an elegant pannier rack mount. It not only looks fantastic, it also ensures that forces caused by luggage or large amounts of groceries are evenly transmitted inot the frame - resulting in a more stable and safer design.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Gefederte Sattelstütze

So eine Parallelogramm-Sattelstütze entlastet die Wirbelsäule bei Fahrten über weniger glatten Untergrund spürbar, denn sie spricht schon auf die kleinsten Unebenheiten fein an. Zur Anpassung ans Fahrergewicht gibt es unterschiedliche Elastomer-Einsätze.

IQ-X Scheinwerfer

Die Scheinwerfer-Modellreihe IQ-X von Busch+Müller macht es mit ihrer neu entwickelten Lichttechnologie erstmals möglich, mit einem Dynamoscheinwerfer die 100-Lux-Marke zu knacken – und das mit einer sehr breiten, weiten und homogenen Großflächen-Ausleuchtung der Straße. Die kleinere, elegantere XS-Version bringt es immer noch auf stolze 70 Lux. Für rekordverdächtig hell gleißendes Licht (150 Lux!) sorgt hingegen der IQ-X E-Scheinwerfer, den wir am Lenker unseres schnellen S-Pedelecs Triton 45 anbringen.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Reifenfreiheit bis 53mm

Reifenfreiheit bis 53 mm

Wer häufiger mit dem E-Bike auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 53 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Verstellbare Ausfallenden

Bei den besonders hochwertigen STEVENS Rahmen, die mit einer Nabenschaltung oder dem 18-Gang-Getriebe von Pinion ausgestattet sind, lassen sich Kette oder Antriebsriemen mittels verstellbarer Ausfallenden auf die korrekte Spannung bringen. Das Einstellen per Madenschrauben und Inbusschlüssel ermöglicht eine besonders genaue Ausrichtung. Und die beiden Feststellschrauben an jeder Seite sorgen für sicheren Halt. Bei Modellen mit Kettenschaltung wird das Spannen der Kette vom Schaltwerk übernommen.

Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061
  • Axle: 135 mm threaded
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
  • Adjustable dropouts
Front fork
SR Suntour Mobie25-Air RLR
  • Travel: 63 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x100
  • Brake: postmount disc 6"
  • Fender mounts
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Brakes
Magura MT5N-e
  • Hydraulic disc brake for S-Pedelec
  • Brake light function
  • Rotor: Storm HC/Rohloff
  • Rotor size: 180/160 mm
  • Center-Lock/4-Bolt

Drivetrain

Engine
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Accumulator
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Breakaway at
25 km/h (15.5 mph)
Mileage
See BOSCH Range Assistant
No of notches
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Crankset
Oxygen E-Scorpo Belt
  • 22 T
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Chainguard
Derailleur r
Rohloff Speedhub E-14
  • 14-speed gear hub
  • Gear range: 526%
  • Freewheel
  • Rotor mount: 4-Bolt
Chain
Gates CDX Center Track Carbon Drive Belt
  • Length: 111 T
Cassette
Gates CDX Center Track sprocket
  • 20 T
  • Rohloff mount
Pedals
ATB Alu Pro Reflex
Gear ratio
Zoom 1.73 - 9.08 m, 1*14

Wheelset

Hubs
Shimano Deore XT | Rohloff Speedhub 500/14 CC DB Disc
  • HB-M8010 | 14-speed gear hub
Rims
Oxygen SL-D A21
  • ETRTO: 21 x 622
Tires
Schwalbe Marathon Performance
  • Tire size: 47-622
  • Endurance compound
  • GreenGuard
  • Reflective stripes

Cockpit

Handlebar
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 660 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stem
Oxygen Versa II, adjustable
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: adjustable (0° - 90°)
Saddle
Selle Royal Freccia Gent
Seatpost
Cane Creek Thudbuster
  • Travel: 33 mm
  • Length: 350 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Brakelever
Magura MT5N-e
  • 3 finger
  • Ball end
Display
Bosch Nyon
  • Navigation feature
  • Fitness functions
  • Smartphone integration via Bluetooth
Lighting
B+M IQ-XMF 80/120 Lux | Toplight Line E-Brake
  • Illuminance (front): 80 lux
  • 120 lux high beam
  • Close range light
  • Stationary taillight
  • Brake light function
Accessories
Racktime RTA rear rack | SKS mudguards | Pletscher kickstand | STEVENS D85 bell
  • Kickstand mount: KSA 40
  • Rear rack mount: RTA

Data

Weight
27.0 kg
Sizes
52, 55, 58, 61 cm
Color(s)
Velvet Grey
Laden weight
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test Reports

Logo Souverän auf der Straße, überzeugend im Detail

Souverän auf der Straße, überzeugend im Detail

01/2019

Kurzum: ein Rad, das Spaß macht.

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (cm) 52 55 58 61 Measuring mode
Seattube length A1 671 681 696 708 nominal
Seattube length A2 520 550 580 610 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 489 516 549 578 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 570 579 590 600  
Top tube horizontal C 597 605 615 623 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 70 70 71 71.5  
Seattube angle (°) E 72 72 72 72  
Wheelbase F 1129 1137 1135 1138  
Chainstay length G 488 488 488 488  
Headtube length H 170 180 190 195  
Bottom bracket drop I 63 63 63 63 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 283 283 283 283 distance to ground*
Fork rake L 42 42 42 42  
Slope M 168 149 135 119 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 348 348 348 348 incl. tires
Standover height O 811 830 853 926 top of top tube to ground**
Fork build height P 457 457 457 457 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 648 655 655 657  
Reach R 390 396 401 406 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 638 648 660 671 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.64 1.64 1.65 1.65 ratio stack to reach
Seatpost diameter   31.6 31.6 31.6 31.6  
Stem length   100 100 110 120 center-center
Stem angle (°)   17 17 17 17  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   660 660 660 660  
Cranklength   170 175 175 175  
    52 55 58 61  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP