Aero frame
Ram | Carbon SL Fiber |
---|---|
Storlekar | 48, 51, 54, 56, 58, 61 cm |
Colors |
Carbon Black
Carrara White Black Blue Black Dark Lava Red |
Wer auf der Straße um jede einzelne Sekunde kämpft, im Zielsprint um jeden Zentimeter, der verlangt nach einem Rennrad, das ihn genau diesen Unterschied besser sein lässt. Ein Rad, das schneller kaum sein, das dem Luftwiderstand trotzen kann. Das STEVENS Arcalis ist mit seinem Rahmengewicht von nur gut 950 Gramm und seinen herausragenden Aero-Eigenschaften, unter anderem Dank voller Kabelintegration, genau dieses Rad. Das haben der Windkanal und zahlreiche Testsiege gezeigt.
Illustration may differ. Specification subject to change.
12/2021
Mit dem neuen Arcalis bringt STEVENS einen kompromisslosen Aero-Renner auf die Straße – allzeit bereit für die Jagd nach Bestzeiten.
09/2021
Top-Performance im Windkanal. „Mit nur 207 Watt Leistung bei 45 km/h Renngeschwindigkeit verdient sich das STEVENS in dieser Disziplin ein ,Sehr gut‘“.
Storleksangivelser på nätet ersätter inte rådgivning från en specialiserad återförsäljare. Den fungerar som en första orientering och kan skilja sig från personliga preferenser. En provkörning ger den bästa jämförelsen.
Ramhöjd (cm) | 48 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 | Mätinställning | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seattube length | A1 | 507 | 522 | 550 | 573 | 593 | 621 | nominal |
Seattube length | A2 | 471 | 497 | 517 | 536 | 554 | 576 | bottom bracket to top of seattube |
Seattube length | A3 | 471 | 497 | 517 | 536 | 554 | 576 | bottom bracket to top of top tube |
Top tube length | B | 496 | 512 | 530 | 550 | 565 | 581 | |
Top tube horizontal | C | 505 | 518 | 538 | 560 | 575 | 593 | center headtube to center seatpost/seattube |
Headtube angle (°) | D | 71,8 | 72,5 | 73 | 73,5 | 73,5 | 74 | |
Seattube angle (°) | E | 75,5 | 74,5 | 74 | 73,5 | 73,5 | 73 | |
Wheelbase | F | 973 | 971 | 983 | 995 | 1010 | 1018 | |
Chainstay length | G | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 | |
Headtube length | H | 86 | 96 | 121 | 141 | 161 | 186 | |
Bottom bracket drop | I | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | distance of bottom bracket to hub level |
Bottom bracket height | K | 272 | 272 | 272 | 272 | 272 | 272 | distance to ground |
Fork rake | L | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | |
Slope | M | 36 | 26 | 33 | 38 | 39 | 45 | top tube level distance front to rear |
Wheel radius front | N1 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | tyred |
Wheel radius rear | N2 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | 342,5 | tyred |
Standover height | O | 746 | 765 | 787 | 806 | 824 | 846 | top of top tube to ground* |
Top tube height | O1 | 404 | 423 | 445 | 464 | 482 | 504 | standover height minus bottom bracket height |
Fork build height | P | 371 | 371 | 371 | 371 | 371 | 371 | incl. lower headset cups |
Front wheel - bottom bracket | Q | 568 | 567 | 578 | 590 | 605 | 613 | |
Reach | R | 378 | 379 | 387 | 397 | 407 | 411 | center bottom bracket to center headtube, horizontal |
Stack | S | 491 | 503 | 528 | 549 | 568 | 594 | center bottom bracket to center headtube, vertical |
Stack/Reach (1:x) | 1,3 | 1,33 | 1,36 | 1,38 | 1,4 | 1,45 | ratio stack to reach | |
Assembled spacers | 3*5 + 2*10 | |||||||
48 | 51 | 54 | 56 | 58 | 61 |
* measured 100 mm ahead of bottom bracket