ACT/Active geometry
Ram | Aluminium 6061 TB |
---|---|
Vikt | 25.5 kg |
Storlekar | 29"/27.5" - 16", 18", 20", 22" |
Color | Sandstone |
Auf den ersten Blick unterscheidet sich das E-Inception AM 7.7.2 ACT kaum von seinem Carbon-Bruder AM 8.7.2. Was auch am agilen Shimano EP8/EP801-Antrieb liegt, der mit seinen maximalen 85 Nm Drehmoment zu jeder Zeit eine kraftvoll-intuitive Unterstützung auch in herausfordernden Bergaufpassagen bietet. Sein leichter Aluminiumrahmen mit fahraktiver ACT-Geometrie begeistert Freunde des Fahrkomforts dabei mit einer angenehm-ausgewogenen Sitzposition. Weil auch hier mehr als 700 Wh Energiegehalt im Akku stecken, steht langen und längsten Touren nichts mehr entgegen. Und wenn Sie künftig auch mal nach Sonnennuntergang noch unterwegs sind, lernen Sie den serienmäßigen Scheinwerfer garantiert schnell schätzen.
Illustration may differ. Specification subject to change.
01/2021
Solide Federelemente, top Schaltung, ordentliche Bremsen ergeben ein schlüssiges Paket. Reichhöhensieger im Test.
Storleksangivelser på nätet ersätter inte rådgivning från en specialiserad återförsäljare. Den fungerar som en första orientering och kan skilja sig från personliga preferenser. En provkörning ger den bästa jämförelsen.
Ramhöjd (") | 16 | 18 | 20 | 22 | Mätinställning | |
---|---|---|---|---|---|---|
Seattube length | A1 | 646 | 655 | 670 | 689 | nominal |
Seattube length | A2 | 400 | 440 | 470 | 515 | bottom bracket to top of seattube |
Seattube length | A3 | 317 | 317 | 323 | 349 | bottom bracket to top of top tube |
Top tube length | B | 557 | 576 | 599 | 618 | |
Top tube horizontal | C | 575 | 595 | 620 | 645 | center headtube to center seatpost/seattube |
Headtube angle (°) | D | 66 | 66 | 66 | 66 | |
Seattube angle (°) | E | 75,7 | 75,5 | 75,3 | 75,1 | |
Wheelbase | F | 1196 | 1217 | 1244 | 1270 | |
Chainstay length | G | 450 | 450 | 450 | 450 | |
Headtube length | H | 115 | 125 | 140 | 160 | |
Bottom bracket drop | I | 25 | 25 | 25 | 25 | distance of bottom bracket to hub level* |
Bottom bracket height | K | 350 | 350 | 350 | 350 | distance to ground* |
Fork rake | L | 51 | 51 | 51 | 51 | |
Slope | M | 299 | 306 | 313 | 305 | top tube level distance front to rear |
Wheel radius front | N1 | 379,5 | 379,5 | 379,5 | 379,5 | tyred |
Wheel radius rear | N2 | 360 | 360 | 360 | 360 | tyred |
Standover height | O | 765 | 765 | 773 | 816 | top of top tube to ground* |
Top tube height | O1 | 415 | 415 | 423 | 466 | standover height minus bottom bracket height |
Fork build height | P | 567 | 567 | 567 | 567 | incl. lower headset cups* |
Front wheel - bottom bracket | Q | 747 | 768 | 794 | 820 | |
Reach | R | 422 | 439 | 459 | 478 | center bottom bracket to center headtube, horizontal |
Stack | S | 627 | 637 | 650 | 669 | center bottom bracket to center headtube, vertical |
Stack/Reach (1:x) | 1,49 | 1,45 | 1,42 | 1,4 | ratio stack to reach | |
Seatpost diameter | 30,9 | 30,9 | 30,9 | 30,9 | ||
Stem length | 40 | 40 | 50 | 50 | center-center | |
Stem angle (°) | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Handlebar diameter | 35 | 35 | 35 | 35 | ||
Assembled spacers | 9,5 + 3*5 + 2*10 | |||||
Handlebar width | 780 | 780 | 780 | 780 | ||
Cranklength | 165 | 165 | 165 | 165 | ||
16 | 18 | 20 | 22 |
* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)
* measured 100 mm ahead of bottom bracket